Diyet bir lezzet : Fırında Karnabahar


Akdemir's Home

Merhaba, nasılsınız bakalım :)))  Bugün sizlere farklı ve diyet bir tarif vermek istiyorum. Fırında karnabahar... 

   Öncelikle karnabahardan biraz bahsetmek istiyorum. Turpgillerden olan bu bitki kalori bakımından düşük olduğu  diyetlerde sık kullanılır. Karbonhidrat, yağ ve protein miktarı çok düşük ve su oranı yüksek bir bitkidir. Vitamin, mineral ve antioksidan bakımından zengin olan bu bitki çoğu insan tarafından sevilmez. Özellikle kokusu tercih edilen bir koku değildir... Bu nedenle çoğu insan tarafından tercih edilmez. 

   Karnabaharı benim kızım çiğ olarak yemeyi seviyor. Az miktarda çiçeklere ayırıp verdiğim zaman cips gibi yiyor karnabahar. Aynı zamanda köftesi de çok seviliyor bizim ailede. İçerisine kattığım köri ile tadı ve kokusu farklılaşıyor ve karnabahar olduğunu kimse anlamıyor.  Karnabahar Köftesi tarifim için  → burayı ← tıklayınız. 


Akdemir's Home


Daha diyet bir tarif için Fırında Karnabaharı deneyebilirsiniz. Yapımı çok kolay olduğu gibi aynı zamanda çok lezzetli. Ben yoğurt ile birlikte servis yaptım ve ev halkı tarafından çok sevildi. 

Gelelim tarifimize: 

Malzemeler: 

  • Karnabahar
  • Domates
  • Biber
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Tuz 
  • Karabiber
  • Kekik 



Yapılışı: 

Karnabaharı çiçeklerine ayırıp iyice yıkadıktan sonra ben buharda hafif diri kalacak şekilde haşladım. Siz suda da haşlayabilirsiniz. Fakat hafif diri kalsın ki tekrar pişeceği için dağılmasın. 

Biberleri ince inde doğradıktan sonra çok az zeytinyağı koyduğumuz kızdırılmış tavaya alıyoruz. Biberleri bir iki kere çevirdikten sonra kabukları soyulmuş ve  doğranmış domatesleri ilave ediyoruz. 

 Domates ve biberler pişince içerisine karnabaharları alıyoruz . Tuz, karabiber ve kekiği ilave ediyoruz. Yaklaşık 5 dakika karnabaharları sosa bulayarak pişiriyoruz. 

Pişen yemeğimizi fırına dayanıklı bir kaba koyuyoruz ve 200 dercede ısınmış fırına veriyoruz. Sos kendini çekip karnabaharlar hafif renk değiştirince alıyoruz. Bu noktada zevkinize göre hareket edebilirsiniz. 

kozmokitap



                                  Afiyet olsun:))))

                               Akdemir's Home

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Çok severim karnabahari ellerinize saglik ♥ Blogunuzu yeni kesfettim takibe aldim, bana da beklerim :)

    YanıtlaSil