Kestanem kebap...

Akdemir's Home


  Kış demek kestane demektir bana göre. Çocukken kışın en sevdiğim yanı sıcacık sobanın üzerinde pişirdiğimiz kestanelerdi. Şimdi kestaneler ne kadar iyi olursa olsun o zamanki kestanelerin tadını bulamıyorum. Harlı ateşle yanan sobanın üzerinde cızırdayan kestaneler... Belki sobalı evlerin tek iyi tarafı
sobanın üzerinde pişirilen kestaneler  ve sabah kahvaltılarında kızartılan ve sıcacık yenen ekmeklerdi.
Şimdi evlerimizde değişik yöntemlerle kestane pişirir olduk. Mangalda , odun kömürünün üzerinde pişirilen kestaneler da enfes olurlar. Bahçeli müstakil evlerde rahat mangal yakılabilirken apartmanlarda bu durum biraz zor tabii. Farklı bir alternatif de tavada kestane pişirmektir. Ben bu yöntemi pek sevmiyorum. Benim için hem kolay hem de sevdiğim yöntem közmatiklerde kestane pişirmek. Günümüzde artık her şey çok kolaylaştı. Kestane çiziciler bile mevcut.
Akdemir's Home

Kestane çizicim ile çizdiğim kestanelerimi koyduğum kabı, su ile doldurdum.
Yaklaşık  4 saat kadar suda beklettiğim kestanelerimi közmatikte orta ateşte kebap oluncaya kadar çevirerek pişirdim.
Akdemir's Home

Hafif soğuyunca kabuklarından çok kolay çıkıyorlar ve çocuklara da afiyetle yemek kalıyor.


Yorum Gönder

0 Yorumlar