Patates, Sosis ve Peynirli Milföy Böreği

Akdemir's Home


    Kahvaltıda veya çayın-kahvenin yanında güzel bir atıştırmalığa kim hayır diyebilir ki! Hele de yapımı pratik olursa.... Günümüzde artık neredeyse her buzdolabının demirbaşı haline geldi milföy hamuru. Evimizde olmasa bile köşedeki marketin dondurucu reyonunda mutlaka vardır. Hal böyle olunca misafir mi geliyor ya da canımız börek mi istedi hemen hazır. İçerisine ne koyacağınız ise yaratıcılığıunıza ya da evinizde o anda hazır ne olduğuna bağlı.

Akdemir's Home

     Ben de bu sefer çocukların isteği üzerine patatesli yaptım. Genellikle patates ile salamı karıştırıp koyarım . Bu sefer değişiklik yapmaya karar verip sosis ve peynir ekledim. Sonuç muhteşem oldu.

Malzemeler:

  • Milföy Hamuru
  • Haşlanmış Patates
  • Sosis
  • Peynir ( ben çerkez peyniri kullandım)
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı Biber 
  • Nane
  • Yumurta sarısı
  • Susam

Malzemeler için ölçü yazmıyorum. Damak zevkinize ve hangi malzemeden hangi yoğunlukta istiyorsanız o kadar koyabilirsiniz.

   Patatesleri ben kabukları ile haşlıyorum. Bunun için önce patateslerimi bir fırça ile güzelce suyun altında fırçaladım. İyice temiz olmaları için. Sebze fırçacı bulamadığım için el ve tırnak fırçası aldım kozmetik mağazasından . Onu kullanıyorum ve de çok memnunum.

    Haşlanmış patatesleri soyduktan sonra patates ezici ile güzelce ezdim. İcerisine ince ince sosisleri doğradım. Çerkez peynirini çok ince ve küp olarak doğradım. Son olarak tuz ve baharatları ekledim. Ben patatese naneyi çok yakıştırıyorum. Bu nedenle bu tarifte de nane ekledim.

   Milföy hamurundan bir parça alıp ortasına harçımızdan uzunlamasına koyuyorum. -Bir parçaya dolu dolu bir yemek kaşığı koydum. - Harcın üzeini milföy hamuru ile kapatıp tepsiye ters çevirip koyuyoruz. Hamurun üzeine ben üç çizik attım. Hem şekil olsun hem de ısı içerisine işlesin diye.

   Üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürüp 200 derece önceden ısıtılmış fırında fanlı olarak pişirdim.

Akdemir's Home


   Hamurlarımızın üzeri kızarında piştiklerini anlıyoruz.

Akdemir's Home


  Afiyet olsun......
Akdemir's Home


Yorum Gönder

0 Yorumlar