Pratik bir tarif.... Peynirli

Akdemir's Home


     Uzun bir aradan sonra nihayet tekrar bilgisayarın başına geçebildim. Uzuuun yıllar önce televizyondan öğrendiğim pratik, lezzetli ve sağlıklı bir tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum. Çay , kahve ile ile bir alternatif olduğu gibi okuldan eve dönen çocuklar için de iyi bir aperatif oluyor. Yıllar önce Esra Ceyhan'ın bir programı vardı , sanırım o programdan almıştım bu tarifi. Tarif defterime Esra'nın peynirlisi olarak
kaydetmişim. Arada değişiklik isteyince bu tarifi yaparım, çocuklar da bu tarifi çok seviyorlar. Umarım siz de seversiniz.

Malzemeler:

  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurta akı
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 100-150 gr beyaz peynir
  • Aldığı kadar un
Üzerine:

  • Yumurta sarısı
  • Çörekotu 
  • Susam
   Bütün malzemeler oda ısısında olursa daha iyi sonuç alınabilir. Peyniri tarifte 100- 150 gr olarak geçiyor ancak ben daha fazla koyuyorum çünkü peynir benim favori yiyeceğimdir. 

    Zeytinyağı, yumurta akı, yoğurt bir kaba koyularak karıştırılır. Peynir eklenerek karıştırmaya devam edilir. En son da karbonat ve un koyularak ele yapışmayacak kıvama getirilir.

    Hamurdan istenilen büyüklükte yuvarlaklar oluştururu ve yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye yerleştirilir.

    Üzerine sürülecek yumurta sarısına ben bir yemek kaşığı kadar krema koyarak çırptım ve peynirlilerimizin üzerine sürdüm. En son çörekotu ve susam serperek önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz. Yaklaşık 25 dakikada pişiyorlar. 

    Afiyet olsun.....



Yorum Gönder

0 Yorumlar