Bir Asya Klasiğini Yeniden Yorumlamak: Bibimbap

Akdemir's Home


    Arada değişik yemekler denemeyi, onları kendime göre değiştirmeyi seviyorum. Bana göre bir tarif eğer tatlı değil ise birebir yapmaya gerek yoktur. Kendimize , sevdşklerimizin damak zevkime göre değiştirmek, malzemeler ile ve yemekle ile deyim yerinde ise oynamak bana büyük zevk veriyor. Bazen TV deki yarışma programlarında bir yemek için yok illa bu olacak bu olmaz ise çakma olut, yalancı olur vs. gibi tartışmalarına gülüyorum. Yemek yapmak bir sanattır hayal gücü gerektirir. Yoksa hep aynı yemekleri yemek zorunda kalırdık. Bu saçma konularda tartışacağımıza yemeklerimize ve kültürümüze sahip çıkalım. Biz daha tiramisu kedi dili ile mi pasta keki ile mi diye tartışırken bizim yemeklerimize musakkas, baklavas, burek diyerek sahip çıkılıyor biz bu konuda sesimizi çıkartmıyoruz. Madem yemek evrensel, kültür etkileşimi diye bahaneler üretiyorsunuz o halde biz de bu tatlıyı böyle yorumluyoruz diyebilirsiniz. Kendi yemeklerimizi başka milletler değiştirebilir fakat biz orjinala sadık kalmak zorndayız öyle mi?... Geçen Amerikalıların bir yemek programını seyrediyordum . Tiramisu'da kedidillerini rom ve portakakl suyu ile ıslattı ve bu tatlıda kahve kullanmadı. Bu da benim yorumum dedi. DÜşündüm de bizde de aynı olay olsaydı topa tutulur muydu?   Yorum sizin....

    Bu hafta Tv de Lucinda ile karnım zil çalıyor programını seyrediyordum. Bi rarkadaşı Kore yemeğini kendine göre yorumlamış ve çok beğendiklerini söylüyorlardı. Ben de farklı şeyler denemeyi seven birisi olarak bunu hemen beynimin bir bölümüne kayıt ettim. Benim kızım uzak doğuya özellikle JAponlara bayılıyor. Evde kendi çabaları ile Japonca bile öğreniyor. En büyük hayali bir gün Japonya'ya gitmek. Bazen bana Japon yemekleri denememi de söylüyordu. Ben de fırsattan istifade sana Japon değil ama o yörelerden bir yemek yapacağım dedim. Ve başladım ben de Bibimbap yemeğini yorumlamaya. Amaerika'da bu yemeği Kore restoranlarında küçük kaselerse yapıyorlar ve kaseleri sıcık olarak servis ediyorlarmış. Dibini de biraz tutturup çıtır çıtır yaptıklarını söylediler. Ben her zaman kullandığım büyük döküm tencerede pişirdim. Daha ekomomik ve daha kolay oluyor. Dibini de tutturmadım çünkü dibinin tutturmak benim zevkime uymuyor.

   Bap Kore dilimde pilav anlamına geliyormuş.Bu da bir çeşit pilavla yapılan bir yemek. Onların pilavı pirincin suda haşlanması oluyor bie nevi, bizin pilavlarımız gibi değil. Sizin bir gün önceden artan pilavınız varsa bu yemekte kullanabilirsiniz. 

Gelelim malzemelerimize:

  • Bir orta boy soğan
  • Üç diş sarımsak
  • İki çarliston veya bir dolmalık biber
  • Küçük bir parça taze zencefil
  • Yaklaşık 250 gr kıyma
  • Yaklaşık 250 gr mantar
  • 400 gr kadar Ispanak
  • sıvıyağ
  • Soya sosu
  • Karabiber
  • Tuz
  • Su

Akdemir's Home

Yapılışı:
  • *Tenceremizi ocağa koyup boş olarak ısıtıyoruz. Tenceremizi önceden ısıtıyoruz ki yağ fazla ısınıp yanmasın. Isınan tenceremize yağımızı koyuyoruz. Ben zeytinyağı kullandım. İnce ince doğranmış soğanları ve sarımsakları kavurup sonra biberleri ilave ediyoruz. 
  • Kıymamızı ilave edip tenceremizin kapağını kapatıp kısık ateşte malzemelerimiz yanmadan kıymamız suyun salıp çekene kadar kavuruyoruz. 

Akdemir's Home
  • Kıymamız güzelce suyunu çekince mantarları ilave ediyoruz. Bizim evde istiridye mantarı vardı ben onları kullandım. Siz istediğiniz bir mantar türünü kullanabilirsiniz.

Akdemir's Home

İnce ince doğranmış zencefillerimizi de ilave ediyoruz.
Mantarların suyunu çekmesine yakın iri doğranmış ıspanakları ilave ediyoruz. 
Malzemelerin miktarları tamamen sizin zevkinize bağlıdır. İstediğiniz malzemeyi istediğiniz mikte koyabilirsiniz. Ispanak yoksa pazı ya da başka bir sebze olabilir.Yaratıcılığınızı kullanın.

Ispanaklar söndüğü zaman pilavınızı ya da pirincinizi katın. Pilavla yapmak büyük kolaylık oluyor. Ben çabuk pişer diye pirinçi direk koymuştum. Pişmesi düşündüğümün tersine uzun sürdü. Pilavın sonrasında bir miktar su ilave ediyoruz. Benim gördüğüm tarifte et suyu koyuluyordu fakat ben içerisinde kıyma olduğu için sadece sıcak su ilave ettim.
Akdemir's Home

İçerisine soya sosunu ( Benimki tuzu azaltılmış olduğu için tuzunu ona göre ekledim) tuz, karabiberini ilave ettim. Acı isteyenler pul biber de ekleyebilirler. Ya da evlerinde susam yağı varsa orjinale yakın olması için susam yağı ve balık sosu da kullanabilirler.
Yemeği arada kontrol edip suyu bittikçe pişesiye kadar su ilave edin. Çok sulu değil pilav kıvamında bir yemek olmalı. Pişmesine yakın Yemeğin üzerinde bir kaşık ile kaç kişi için yapıyorsanız o kadar küçük boşluklar açın ve oraya yumurtaları kırın. Kapağı kapatıp yumurtaları pişirin.
Akdemir's Home
Akdemir's Home


Kişi başına bir yumurta gelecek şekilde servis yapın. Ben salatalık turşusu ile servis yaptım. Bir yemeği ilk defa deneyeceğiniz zaman tavsiyem az miktarda yapmanızdır. Böylece damak zevkinize uymaz ise kalan yemeği ne yapacağınızı düşünmezsiniz:))

Afiyet olsun!

Yorum Gönder

0 Yorumlar